close

 


清海無上師以英文講於以色列特拉維夫 1999.11.21(DVD#671)



:有人告訴我,我是一位靈力治療者,不適合參加印心。我誠摯地請求大師指示,我該如何才能加入修行的行列?


:我並沒有要你停止替人治療,而只是想告訴你,有一個更好的方法可以成為治療者、成為更偉大的治療者,像耶穌一樣,當人們一碰到祂的衣服,病就好了。而耶穌甚至也不邀功,祂只是說:「是你的信心治癒了你,是我的父治癒了你。」因為耶穌已經沒有我執了,祂不再把手放在別人身上,也不再為人祈禱,祂沒有刻意做什麼。


每一件事都是天父做的,祂一直都是最偉大的治療師,這也是我們每個人該有的身分,因為我們是上帝的子女,我們都有這股力量,整個宇宙都是我們的。任何你想做的事情,你都可以做得到,但是你必須與這股力量同一體、與上帝同一體,讓上帝來做,而不是只當一位用物質方法治療別人的治療者。


所以我想告訴你如何成為一個更偉大的治療者,如果你已經準備好了,就加入我們;如果還沒準備好,那就繼續做你喜歡做的事。如果你樂在其中,那就去做,做任何對你最好、讓你最快樂的事。如果你對目前的情況很滿意,就不需要來跟我學,做此刻最適合你的工作。如果你想加入我們,我們很歡迎你,沒有任何束縛、任何條件,不必付錢,現在或以後都不必!我是來為你們服務的,但是如果你喜歡現在的工作,那也沒問題。在上帝的眼中,我們都沒問題,我們想做什麼,祂會幫助我們。如果你想繼續當護士,那也好;但是如果你想學習當醫生,就必須放下護士的工作,進一步學習更多的東西(大眾鼓掌)。


我們不曾聽說過聖經裡有記載任何先知用物質的方法治療任何人。如果是天父的旨意,他們只要靠近先知或靠近明師,或者向明師祈求,就算遠在幾千哩外,他們也會被治癒。如果上帝要讓某個人透過明師而獲得痊癒,那自然會發生,而明師不會用物質的方式故意做什麼。所以耶穌從不誇耀祂的神蹟,是人們宣揚開來的,他們說:「噢!祂治癒了病人,治癒了盲眼的人。」因為他們知道這都是經由耶穌,那些人才得以痊癒。


不過耶穌或任何明師,如亞伯拉罕或是穆罕默德,從來沒有刻意做什麼,然後聲稱:「沒錯,是我,是我治好你的病。」沒有,因為這麼做就是誹謗我們的天父,就是太過驕慢自大了,我很抱歉這樣說。如果你接近那些和我修相同法門的師兄、師姊,就會聽到很多類似的神奇故事,他們也會告訴你那些是我做的。其實我總是一再地告訴他們,我沒有刻意做什麼,如果任何人經由我而得到利益,都是天父做的!要是沒有祂的旨意,我不可能做任何事。所以每次有人來感謝我或是寫信向我道謝,說我為他們治癒任何病痛、行使任何神蹟,或是讓他們脫離什麼大病時,我總是感謝天父,因為我知道那是祂做的,我知道得很清楚!除了天父或天母,沒有別人。 



>>  http://www.godsdirectcontact.org.tw/ch/news/178/


...................................................................................................................................


Let God Be the Healer


Spoken by Supreme Master Ching Hai, Tel Aviv, Israel, 
November 21, 1999 (Originally in English) DVD #671


Q: Having been informed that as a healer I am not fit to be initiated, I would very much like the Master to advise me how I could join the spiritual experience.


M: I am not telling you to stop your healing, as a healer. I just want to show you a greater way to be a healer, to be a greater healer, the one that Jesus was, the one that when people just touched His garment, they were healed. And Jesus did not even claim it! He said, “Your faith has healed you,” and “My Father has healed you,” because He had no more ego. He didn’t lay hands on people any more; He didn’t pray for people any more. He didn’t do anything!


Everything is the Father’s doing. Hes is the greatest Healer of all time, and that is the status where we should be: all of us, because we are the children of God. We have all this power; the whole universe belongs to us. Anything you want to do, you can, but you have to be One with this power, be One with God and let God do it, not be just one individual healer who has to use physical means to heal people.


So I want to show you to be a greater healer. If you are ready for that, join us. If you are not ready for that, stay where you are and enjoy your work. If you enjoy it, do it. Do whatever is best for you; do whatever makes you feel happiest. You don’t have to come to me, if you are happy where you are. Do whatever suits you at this moment. If you want to join us, we welcome you. There’s no attachment, no condition, no money, now or hereafter, nothing! I am here to serve you. But if you enjoy where you are, it’s OK, too. We are all OK in the eyes of God. Depending on what we want to do, Hes helps us. If you want to stay a nurse, it’s good. But if you want to learn to be a doctor, you have to forsake this work and study further. (Applause)


In all the Bible, you don’t hear that any Prophet heals anyone by physical means. Anyone who is in their presence, if it is the will of the Father, they will be healed through being near the Prophet, or near the Master or through praying to the Master, even if they’re thousands of miles apart. If God wills that person to be healed through the Master, it will be done. But the Master doesn’t do physical things. That’s why Jesus didn’t claim any of the miracles He made. People claimed! People said, “Oh! He healed the sick. He healed the blind.” In fact, it was because they knew it was through Him that they were healed.


But Jesus or any Master such as Abraham or Mohammed never deliberately did things to claim, “OK, it’s me; I healed you.” No, because to do that would defame our Father; it would be very arrogant, I’m sorry to say. If you are near our brothers and sisters who learn the same method and who practice the same way as me, you will hear a lot of miracle stories like that from them, and they will tell you that it’s I who do it. But I always tell them again and again, and now, that I don’t do anything. If there’s any benefit that comes through me, it is the Father who does it! I can’t ever do anything without Hiers will. So every time my people come to me or write me a letter and thank me for any cure of sickness, any miracle or whatever great illness they have escaped, I always thank the Father, because I know it is Hirm and Hiers doing. I know for sure! No one else is there except Hirm, or the Mother, the Mother or the Father. 


>>

arrow
arrow
    全站熱搜

    龍取珠 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()